tisdag 16 februari 2010

Påväg mot slutet

Känner att jag varit duktig såhär på eftermiddagen! Börjat storstäda här hemma, har gjort klart en del av köket, fortsätter imorrn efter skolan.
Mitt i all städning så får jag gå ner till hästhagen för där var det full fart, så ville se vad som stod på. Vad möts mina ögon av?
4 ÄLGAR som står en bit nedanför hagen, jag kom rätt så nära, fick nån bild men lägger upp dem en annan dag..
Roliga var att Comet har missuppfattat vilka djur de var, hästar brukar oftast vara rädda för älgar, men där stod han i hagen och gnäggade åt dem, sööten min!
Sen ville han umgås med den så han tog sig ur hagen, han har INGEN respekt för linorna, men strömmen leder dåligt nu så det ska vi fixa i helgen, tar Niklas till hjälp ;)
Comet kom med raska steg och öronen framåt direkt till mig och såg allmänt söt ut, så inatt sover han inne så han inte rymmer på natten.

Comet har verkligen äväxt på sig, nu börjar han bli så himla tuff och tror att han får göra som han vill, vilket skillnad det har blivit på han bara på nån vecka.

Senaste timmarna ikväll har jag för första gången på länge känt mig nere och lite hängig, jag vet anledningen också, måste bara bearbeta alltihopa sen släppa taget om det och gå vidare i livet.
Jag har vetat om det länge, har bara ignorerat de och lagt det på sidan och har inte alls brytt mig om det, men idag kom verkligheten ifatt mig och jag kände att det börjar gå mot sitt slut.
Men ge mig nån dag sen är jag tillbaka på fötter och mår alla tiders, men just nu måste jag känna på alla känslor och vad som händer, bearbeta, sen släpper jag allt och går vidare med ett leende på läpparna.

Imorrn kommer älsklingen min tack o lov, så då slipper ja sitta helt ensam o tänka så mkt, skulle behövt honom redan ikväll, känner att det kommer bli svårt att somna ensam ikväll.

Sen har jag alltid trott att Mamma o Pappa kommer hem på torsdag, men ack så fel jag hade, dom kommer hem på fredag runt lunch tid, och jag längtar! Hatar verkligen att vara ensam hemma. Vill att dom ska komma hem nu.

Har fått ett roligt erbjudande, eller roligt erbjudande, men Zeke ska kanske få bli pappa, men bara kanske, men det vore roligt!

Nej dags för att räkna lite matte innan jag ska sova, skola imorrn och jag längtar faktiskt!

Mathilda <3>

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar