söndag 3 januari 2010

Vänner är livet

Igår eftermiddag var jag, Ida, Marielle och Malin först på Max och käka. Sen bar det vidare till Fjällräven Center där vi fick se Modo slakta Södertälje! Så skönt med 3 poäng, hoppas detta håller i sig nu och att dom tar en 3 poängare när dom möter Brynäs borta, håller tummarna!
Efteråt så åkte vi och bowlade, och där vann jag över brudarna, så skönt :) Annars brukar de gå bra i början sen dala fort utför, men icke igår!
Sen åkte jag och Malin o hyrde film och for hem till mig och hade filmkväll!

Tack brudar för en kanon trevlig eftermiddag/kväll! Var så himla roligt att hitta på nåt och släppa resten av alla tankar ett tag, det behövdes!

Idag har varit en väldigt lugn dag, har kollat på film sen varit ute på en kortare tur med Challe. Han var fortfarande rätt så upp i varv, vill trava när jad skrittade på långa tyglar osv, är inte alls likt honom, han känns lite skum att rida.
På tisdag så åker Rune härifrån, tråkigt nog. Men Challe och han kommer inte överens inne i stallet, dom har förstört en del så då kan jag inte göra så mkt. Challe är ju min egen så han stannar.

Så efter tisdag så ska Abbe och Challe få börja gå in på nätterna, senaste tiden har alla gått ute. Sen ska jag börja skritta Challe varje dag och träna mycket horsemanship med honom och hoppas att han hittar tillbaka till vardagen.
Ska även börja träna horsemanship med lill Abbe och sen börja trickträna honom tänkte jag. Han är ju så sööt och gammal, men still going strong. Och han älskar när han får arbeta och när man pysslar om honom, så tänkte börja aktivera han mer framöver, kommer han gilla!

Var en aning chockad när jag varit ute och ridit och kom in, foten och benet började värka väldigt mycket... Och jag red inte alls länge och var ju inte direkt kallt ute heller. Men den verkar inte tåla mycket alls nu, är ju inne på de 2a året nu med konstant smärta så den har sin sämsta tid och vintern har aldrig varit min tid. Ser fram emot att få åka till Umeå i början på Mars!

Så mycket tankar, hjärnan går på högvarv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar