onsdag 6 januari 2010

Monster eller höbal?!

Grannen var nyss här med traktorn så Abbe o Challe fick en höbal i hagen, så snällt! När jag sen skulle byta hage på dem så dom fick komma med den till hö i, så fick Abbe som vanligt gå lös, men när jag släppt in Challe i hagen så fortsätter Abbe vandra upp till stallet, sööten!
Challe höll sen på dö inne i hagen, han höll flera meters avstånd och blåste upp sig, det var ju tydligen ett monster "trodde han ja". Abbe han trodde det var en "klia mig mot" sak så det var det första han gjorde, tills han insåg att det var hö, då började han äta.. Efter ett tag så insåg även Challe att det var mat! Dumma djur ibland, haha!

Igår tror jag var sveriges längsta dag! Gud så långtråkigt jag hade och kallt var det ute.. Såg på film hela dagen, runt 00:00 snåret hade ja fortfarande inte somnat till en film, så då stängde jag av skiten och la mig i sängen istället, lyckades väl somna till slut.
Igår var en konstig dag, så mycket känslor i kroppen så man visste inte om man skulle skratta eller gråta, glad eller ledsen, hela dagen var så...
Rune åkte ju på slakt igår, så det gjorde mig lite nere, men ändå dom bra känslorna som fanns i mig vägde upp den sorgsna sidan, så igår var en "både och dag"!

Idag har varit en trög dag också.. Med -25 ute så är det inte ofta man sticker ut näsan! Kom på runt 12 att jag har ett obyggt pussel, 500 bitar men en aning svårt då det är svart/vit, men skam den som ger sig! Så det är mitt nya projekt!
Tänkte ta och åka till mormor ikväll eller imorrn och se om jag kan låna några pussel av henne också, så har jag nåt att göra! Perfekt!

Hur skönt är det inte att känna att man mår så bra, känner glädje o lycka och har en pirrande känsla i kroppen? It feels so good!

Imorrn är det hockey också, sååå braa! Får man bara hoppas att Modo kan kämpa hela matchen och inte bara första perioden!

Till helgen då, hm.. Ska hjälpa Kicki på shoppen på lördag. Är sugen på att gå ut på fredag, men för ovanlighetens skulle ska jag inte planera in nåt alls i helgen
, utan vi tar helgen som den kommer och se vad som dyker upp, känns bra det med!

Ha en bra onsdag allihopa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar