fredag 8 januari 2010

Går han i mina fotspår?

Idag känner jag mig verkligen duktig!
Har storstädat mitt rum, dammsugat nästan hela nedervåningen, tvättat massa kläder osv, gud så härligt de känns!

Har pratat med Schedin och hon ska komma hit framöver och se om hon får någon kontakt med Challe, då han inte varit sig själv senaste veckorna, jag känner inte igen honom.
Men hon gav mig en mening jag verkligen har grubblat på i två timmar nu, eller grubblat på, men funderat på, fick mig verkligen att fundera och har blivit lite klokare måste jag säga.

Hästar är ju duktiga på att läsa av vi människor, och går han då i mina fotspår? För jag har summerat mina senaste veckor och jämfört dem med hans humör och har känt igen vissa delar. Jag har ju trots allt ändrat mycket i mitt liv och "börjat leva" mera.
Förut var jag en väldigt lugn person, gjorde inte så mkt, och Challe var lika dan, vi älskade våra mysiga o lugna skogsturer.
Idag är jag ute mer och umgås med vänner, det är med "liv o fart" i mig, och sån har Challe också blivit.

Kan det stämma så bra? Nästan äckligt. Men när man tänker efter på de som Schedin sa kanske det är så. Jag måste fundera vidare på detta, och ser fram emot när hon kommer.
Man får ut så mycket av sig själv när hon är här, då hon går in mycket på mig själv som person, vilket gör att man får fundera mycket kring sitt eget liv och det känns som om man lär känna sig själv mer efter varje gång man träffat henne.

Ne nu har det blivit mkr surr kring tänkadet av människa o häst. Nu ska jag återgå till pusslet jag började på igår!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar