lördag 26 december 2009

What about know?

Då var julafton 2009 förbi och har äntligen fått tillbaka min dator som Niklas har formaterat om då det var virus på den, så äntligen går den som den ska, Tack!

Julafton var bra, fick massa fina julklappar. Bästa var match tröja med nr 21 Forsberg på ryggen :) och 1001 drinkar boken av Ida, guld värd! ;)

Jag o Sandra var ute på julaftonsmorgon med hästarna, jag red Challe o hon körde Abbe. Vi hade bjällror o glitter osv. Men Challe är verkligen inte sig själv. Han brukar vara så lugn och snäll, men nu var han halvt galen, pigg o skulle bocka osv, känner inte alls igen honom. Så ska ta o ringa hästprataren får hon komma hit, sen ska han få lite vila, ska skritta några dagar och massera osv, be hästprataren lysa med IR kameran för att se om den ger nåt utslag, för jag har en känsla av att nåt inte står rätt till. Eller så älskar han bara vintern, det är ju våran första vinter tillsammans. Men vi tar en dag i taget får vi se om det blir nån ändring.

Men han är iaf världens bästa o snällaste häst, kom ut på julaftonsmorgon o skulle fodra hö, hästarna hade stått ute den natten. Och när jag kommer ner till Challes hage så har han rivit ner båda grindhandtagen och eftersom det snöat under natten så låg linorna under snön, så det var helt öppet, han kunde ju ha stuckit. Men där stod han snällt i hagen, alldeles vid grinden o väntade på hö, såå himla söööt var han min älskade Charles <3

Snart är det nyår också, och dit längtar jag enormt mkt! Lämna 2009 bakom mig och kliva in i 2010 med massor av positiv energi. Så underbart :D

På måndag är det match, ska få använda tröjan för första gången :) sen på onsdag blir de resa till skellefteå, ska bli riktigt roligt!

Ha en god fortsättning! Ska kila ut och fixa klart stallet o ta in Challe!

Tjing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar