måndag 14 december 2009

Julen närmar sig

och jag har inte de minsta julkänsla :O
Men det kanske kommer med tiden, vi har ju inte fixat jul här hemma än. Men den dagen vi tar fram ALLA tomtar osv, då kommer nog julkänslan fram, för vi har ju inte bara en eller två tomtar... haha!

Längtar till helgen! Fredag kanske jag och Sandra tar en tur med Brunte när hon slutat skolan :) Och på kvällen blir det utgång med Ida, underbart! Lördag ska jag på ponnyridning med Abbe hos min kusin Lova som har kalas och på söndag åker jag till sundsvall och packar släpvagnen full med möbler och resterande saker som är kvar.

Och nästa vecka är det jul, kan inte riktigt fatta de! Sen kommer nyår och vad händer då tro? Inte den minsta aning, jag tror jag får tillbringa den med hästarna på Cold Creek Ranch eftersom jag ska sköta stallet nån dag där :)

Hmm, måste ta o leta fram bjällrorna oxå, blir ju såklart en julritt tidigt på julmorgon med Sandra, så bäst man letar fram bjällran och julmössan till Challe:D Fast Sandra kommer nog köra Abbe och jag rider Challe.
Glömmer aldrig första året vi red på julafton, Sandra på Abbe och jag på Victory Bowl, det var så härligt och minnena sitter kvar än idag, hur vi släppte på dem båda på gottne rakan, Victor öste i trav och bakom kämpade Abbe för fulla muggar att hänga med i galopp! Lilla Abbe, han har hängt med länge, och är fortfarande en kämpe, nästa år har han bott i Söderå i 10 år, och många fler ska det bli!

Min bror fyller år idag också, 25! Grattis till han! Gud, vars tar tiden vägen? Minns när man var liten och bodde i Mellansel, alla mornar när alla åkte spark tillsammans till mellanselsskolan, på somrarna när vi spelade brännboll och Ida och jag var på samma lag, killarna vann ALLTID! Konstigt, haha....!

Victory Bowl och Abbe på bilden, på den tiden jag hade Victor hos Sandra. Gud vilken häst det var, mycket lärde han mig, och mycket roligt hade vi ihop. En häst som Victor hittar man aldrig igen, han var säker i allt. All den energin han hade i kroppen, ibland kändes det som om han skulle sprängas, men aldrig stack eller drog han, han var alltid så lugn men ändå pigg. Glömmer aldrig den gången jag red barbacka och släppte på han i full galopp, aldrig skulle jag göra det på en häst idag, det var bara på Victor man gjorde så på. Minns när vi firade Malin som fyllde 30 och hon o jag red två på Victor upp till jaktstugan, han var så cool lugn. He was the one <3
R.I.P. Victory Bowl 20060810

Nej nu är det dags att gå ut i stallet och pyssla på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar