onsdag 25 november 2009

Jag bara älskar denna årstid!

Hur kul är det inte att gå ut när regnet öser ner, vindarna tar i så stalldörren smäller rejält i väggen och man funderar på om den snart går sönder?
När man tar in hästarna med dyngsura täcken + fyllda med lera?
Pricken över i:et när hästen trampar in i stallet och man tappar skoljud, ne men oj titta, snälla hästen har SÅKLART dragit av sig en sko i lervällingen.
Nöjd o glad går man ut i hällande regn och letar o letar i hopp om att den ska dyka up där i mörkret med endast en sketen pannlampa till hjälp.


Jag bara älskar regnet!!

För övrigt så har jag inte gjort mycket vettigt idag i detta SKIT väder! Ringt vårdcentralen om en tid för att få intyg, men måste återkomma på fredag för en tid för nästa vecka...
Var i Gerdal och red piggelin Grace, som för övrigt ska starta på Umåker på fredag, spännande!

Sandra kom hit på kvällen och hjälpte til med stallet, så vi fick surra massa skit, vilket var längesen!! Så det behövdes!

Imorrn ska jag jobba på grön, dom ringde idag och behövde folk imorrn, 07:00-14:00 sen blir det hem för en promenad och agera hovslagare så Challe får en baksko tillbaka.
Måste ta mig in till stan för att köpa en Modo tröja också, hur jag nu ska hinna med det då det är lunch trav på fredag, får lösa det med tröjan på nåt vis.
Och hoppas på bättre väder imorrn så man kan ta en tur till Cold Creek Ranch för en ridtur!

Ser fram emot helgen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar