fredag 18 mars 2011

Jag följde

magkänslan och det känns väldigt bra.

Börjar studierna den 28 Mars på distans, så ska försöka hitta ett deltidsarbete vid sidan om så får man in en extra slant.
Har idag fixat sommarjobb för hela sommaren, även detta år på björkhem. Har varit där förr och känner dom som arbetar där så det blir bra.

Delicia blev skodd i måndags, men har haft massa att göra och har inte passat med dom andra som varit ute o kört så har inte varit ute på våran första tur ännu, men imorgon ska det ske, medryttaren och jag ska ut på en runda, längtar verkligen! Får jag se lite hur konditionen ligger och lägga upp ett träningsschema efter det.
Challe blev skodd igår så nu har han nya fötter också, bara träna på!

Var i sundsvall med mamma i tisdags, var inn epå Hööks o kikade på sadlar och fick hjälp att kolla ut nån bra, så nu har jag hittat en som jag tror kommer passa challe bra, försöker hitta en begagnat just nu som man kan prova osv.
Köpte även en film på Hööks som jag fastnade för direkt. Dom har fått en ny serie med dvd filmer som ej finns med i tidningen, alla dvder går ut på horsemanship och är i olika delar. Jag började med att köpa Del 1: Inridning och grundridning. Har börjat sett på den och den är väldigt bra, man får se alla övningar, tips och trick osv. Den blir bra nu när jag ska rida in Delicia.

Igår fyllde Niklas 25, hans släkt var här o firade honom. Själv har man fått legat i som en galning med att baka och städa, men vad gör man inte för den man älskar? :)

Nu vill jag bara bort med snön, ha sommar, värme och grönt ute. Hästarna får komma och bo på deras årliga sommarkollo och leva livet.

Ska ta tag i träningen av mig själv också för att klara av att rida monté, här ska tränas! Var på ortopeden igår och fick mina nya sommarskor, lättare än vinterskorna jag har men rejäla och väldigt stadiga, goretex kängor, riktigt bra skor för foten. Och min gamla ortoped håller på klura ut ett knäskydd för att hålla knäet stilla under ridningen. Jag ska lyckas! :)

Medryttaren fixar hästarna idag så behöver inte åka till stan bara för att fixa foder, känns väldigt bra. Ikväll kommer några av Niklas kompisar hit för att fira att han fyllt år, blir tårta och lite gott :)
Imorgon vankas det stallvärdinna sen stallet resten av dagen. Kvällen är inte helt spikad men tanken är väl att jag och min gamla medryttare Moah ska ha filmkväll o middag, trevligt! :)

Nu orkar jag ej skriva mer, men har uppdaterat er lite iaf! Tjing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar